Ție cum îți merge la job #2: Cum îți ocupi spațiul la serviciu

Relațiile cu șefii, colegii și colaboratorii sunt extrem de importante pentru starea noastră de bine. Fizică, psihică și emoțională.

Când suntem într-un mediu pe care îl considerăm prietenos și potrivit pentru noi, când avem relații bune cu colegii, ne simțim parte dintr-o echipă în care avem un rol important, iar stima noastră de sine crește, la fel și starea de bine. Colaborăm bine și lucrăm cu drag. Suntem eficienți, iar aproape în toate cazurile de acest fel crește performanța echipei.

La polul opus, când ne simțim încorsetați, neapreciați, stingheri, avem impresia că munca noastră nu e valorizată sau avem senzația că muncim în gol, fără vreun scop. În acest caz, de regulă performanța scade, dar crește stresul și apare dorința de schimbare a jobului.

Spațiul pe care-l ocupi la serviciu e un aspect căruia probabil nu i-ai acordat atenție (prea multă) până acum. Dar atunci când observi cum îți ocupi spațiul, poți înțelege mai bine relațiile și conexiunile pe care le ai în mediul profesional.

Răspunde la întrebările de mai jos:

 

  • Ce distanță (fizică) păstrezi față de colegii tăi la locul tău de muncă? E ceva ce ai învățat acasă legat de relația cu colegii tăi și legat de spațiul pe care ar trebui să-l păstrezi în relația cu ei?
  • Ai un birou izolat sau ești în mijlocul colegilor? A fost alegerea ta sau a altora să fie așa? Cum te simți în biroul tău?
  • Cum arată în imaginația ta spațiul “perfect” în care simți că ai avea performanța cea mai ridicată? Ce obiecte ai avea în jur, ce oameni, cât de mulți colegi? De ce ai ales asta?
  • Observă-ți colegii. Ei ce spațiu păstrează între ei? Cine e deschis, cine e mai retras?
  • Ce faci în pauze? Ești împreună cu colegii, ești mai mult singur sau petreci pauzele într-un grup restrâns de colegi (cam aceiași în fiecare zi)?
  • Cum răspunzi tu la propunerile venite de la colegi? (invitații la masă, activități în pauze, ieșiri în oraș după orele de serviciu, zile de naștere etc)
  • Cum te simți în mediul de la serviciu? Ce îți place? Ce ai schimba?
  • Te deranjează ordinea/dezordinea de pe biroul colegilor?
  • Te poți concentra pe ceea ce ai de făcut zilnic atunci când ai colegi în preajmă sau simți că ești perturbat?
  • Cât de mult crezi că te lași cunoscut de colegi? Ce crezi că știu despre tine colegii tăi?
  • De ce ești dornic să-i cunoști pe colegi? Sau, din contră, de ce alegi să fii mai puțin conectat cu ei?

 

Nu există răspunsuri corecte sau greșite. Orice ai fi răspuns, nu te îngrijora. E normal și să fim expansivi și conectați, dar și să fim mai solitari, mai retrași sau chiar izolați. Totul în funcție de nevoile noastre și de experiențele anterioare, de mediu și de cum îi percepem pe ceilalți.

La final, după ce ți-ai răspuns la întrebările legate de spațiul tău la job, mai răspunde-ți la două întrebări:  Cum crezi că te percep colegii tăi, în 5 cuvinte? Cum ai vrea să te perceapă?

 

Grafică: Vero Nedelcu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp