Rețeta mea de viețuire în aceste timpuri

Cred că, în aceste zile, unul din cele mai grele lucruri de gestionat pentru fiecare în parte este menținerea echilibrului interior.
În fața atâtor informații și cu setea nepotolită de a fi la curent cu ultimele noutăți despre virus, e o rețetă sigură să fim zdruncinați și să rămânem fără „fulgi” pe noi.
Între calm, luciditate, furie, indignare, credință, frică, speranță, încredere, jonglez și eu zilele astea.
Cum îmi mențin o stare interioară echilibrată?
Hai să vă spun ce fac eu sau ce am de gând să fac și luați din ideile de mai jos ceea ce vi se potrivește. Ba, mai mult, vă rog împărtășiți propriile rețete de a face față acestui tăvălug.
Avem nevoie să fim solidari acum. Și în fiecare zi, de acum încolo.

  1. Am grijă de igiena mea mentală și emoțională la fel cum am grijă de igiena fizică. Asta înseamnă că triez și selectez între informațiile pe care le citesc.
  2. Caut să glumesc, să urmăresc și filme, piese de teatru, concerte de la Filarmonică, galerii de artă, știri bune. Din fericire, avem destule resurse pe net. Apropo, eu mă las mult în vraja spectacolelor de patinaj artistic.
  3. Citesc.
  4. Exersez o limbă străină.
  5. Mi-am scos cartea de colorat la înaintare.
  6. Fac sport. Mi-am reluat ședințele de sport cu antrenorul meu pe Skype. Se poate.
  7. Gătesc. Dar e un antrenament teribil să nu dau iama în mâncare, că nevoia de dulce a crescut.
  8. Lucrez. Am șansa ca munca mea să fie posibilă și on line și cei peste 10 ani de când lucrez în sesiuni individuale de terapie on line mă ajută teribil. Mă bucur că pot ajuta în continuare.
  9. Vorbesc cu surorile mele și cu mama pe WhatsApp. Glumim, ne spunem frământările. E grozav să simt că am așa minuni de femei în viața mea.
  10. Vorbesc cu iubitul meu, împărtășim idei, gânduri, afecțiune. Simt că împreună ne menținem un echilibru interior.
  11. Vorbesc și cu prietenele mele: telefon, WhatasApp, Mess. Cum apucăm.
  12. Dau interviuri. Scriu articole (nu câte am în cap). Observ că oamenii sunt saturați. Îi înțeleg. Și eu sunt sătulă.
  13. Îmi fac planuri. E un timp bun de făcut planuri, de evaluat anumite părți din viață, de îmblânzit „balaurii” care se trezesc sau care n-au fost domoliți. Mă ajut de succesul experiențelor din trecut.
  14. Dau un sens acestei perioade aprige. O iau ca pe un cantonament. Un timp excelent de a-mi exersa și testa anumite calități. Sper să fiu mândră la final. Sper. Apelez maxim la autocontrol, luciditate, calm. Sunt resursele interioare la care mă întorc mereu. Mă ajut de experiențele din trecut, când le-am trăit, mă reconectez la ele. Așadar, profitați de ele și voi. Există în fiecare, în doze diferite. Hai să le creștem puterea prin alegerile pe care le facem. Cum? Prin direcționarea voluntară a atenției. Acolo unde ne ducem atenția se află toată puterea noastră pentru că ne folosim întreaga energie.
  15. Fac ordine prin casă. Și în lucrurile inutile care viețuiesc cu mine. Am de gând să le iau ușor, că n-am chef să fiu victima accidentelor casnice. Chiar nu e cazul acum să mai împovărez medicii cu așa ceva.
  16. Cânt. Ar fi o idee să cânt mai mult. Mai ales că mi-e dor de repetiții și de colegii de cor.
  17. Ajut. Deocamdată am doi vârstnici cu care lucrez pro bono pe Skype. M-am înscris și pe lista de voluntari pentru a-mi oferi serviciile medicilor care se confruntă cu anxietate și/sau epuizare. Au și ei propriile limite. Sunt pregătită să fiu alături de ei. Gratuit.
  18. Fac și autoanaliză. Multă. Că mi-e dragă și mă pricep. Dar caut să ies pe plus. Că e fragilă granița.
  19. Fac meditații.
  20. Răsfăț în cadă. Cu spumă și arome. O carte și un pahar de vin.

Sursa foto: https://www.entrepreneur.com/

Vrei să te anunț când postez noutăți?

Scroll to Top